עיצוב קיר מיוחד

פתאום קם אדם ובא לו קצת שינוי בבית. קבלו רעיון:
בחרו קיר מסוים ותנו לו אופי מיוחד, שיוסיף הרבה שיק ויעשיר את חווית העיצוב הכללי.

אפשר לעשות זאת על ידי בחירת גוון מיוחד לקיר, על ידי שימוש בטקסטורות ואפקטים שונים של צבע או בחיפוי קיר כלשהו.
קיימים היום הרבה אפשרויות עיצוב, כמו: חיפויי עץ, חיפוי אבן, בטון, טקסטיל, טפט ועוד ועוד. כאן המקום גם להעז בחיפויים דומיננטיים, בתמונות קיר ובגוונים עזים ועמוקים. בכל מקרה זה רק קיר אחד ואין צורך לחשוש. כמובן שעדיין נתאים אותו לשאר החלל.
אפשר גם לעטר קירות בעזרת שבלונות מעניינות או חותמות. הללו יתאימו מאד לחדר הילדים או לחדר בו נרצה לכתוב לנו משפט השראה או העצמה.

ראשית בחרו את הקיר שיהיה קיר המוקד או קיר הנושא של החלל.
למשל קיר הטלוויזיה, קיר בפינת האוכל או קיר בכניסה לבית שיגדיר את המבואה. גם בחדרי השינה אפשר לבחור קיר אחד לצביעה שונה או להדבקת טפט. קיר מודגש אחד יהיה נעים יותר לעין מחדר שלם בגוון אחר משאר הבית. בדרך כלל נבחר את הקיר הניצב לראש המיטה. הוא ייתן רקע והבלטה יפה למיטה ואופי לחדר כולו.
קחו בחשבון שהקיר הולך להיות מודגש לעין עוד יותר ולכן הקפידו שיהיה נקי מפגמים ומוגדר.
רצוי שיהיו לו קירות אחרים שיתחמו אותו מהצדדים או שיהיה קיר בודד, שעומד בפני עצמו. קיר שמתחיל בסלון, ממשיך מעל המסדרון דרך פינת האוכל ועד למטבח, למשל, יהיה קשה להגדרה. נצטרך להגדיר בדיוק היכן מסתיים האזור שבחרנו להדגיש. האם יהיה זה קיר הטלוויזיה? או דווקא קיר פינת האוכל? כי הצביעה המיוחדת או האפקט צריכים לתת איזשהו גבול נעים וקו הגיוני לעין ולהתאים לאופי החלל. גם לא נרצה שהדומיננטיות העיצובית הזו תשתלט לנו יותר מידי על הבית. בכל מקרה לא מומלץ לבחור דוגמאות עזות מדי שעלולות להטריד לאחר זמן קצר.

אם מדובר בחדר המשותף לכמה אנשים, מומלץ לשתף אותם בבחירת העיצוב. וזו הזדמנות נהדרת לשתף את הילדים בבחירת הגוון האהוב עליהם וליצור להם הזדהות עם החדר שלהם בעזרת עיצוב הקיר המיוחד שלהם.
אפשר גם להעז בחדרי הרחצה ובוודאי בשירותי האורחים. זה יוסיף ללא ספק אופי מרענן ואפקט מפתיע. בשירותי האורחים, בהם השהות קצרה יחסית, אפשר "להשתולל" עם חיפויים וגוונים בלתי צפויים.

שימו לב כי היות והקיר הוא מודגש ושונה משאר קירות הבית לאיכות הביצוע תהיה השפעה לא מבוטלת על יופיו הסופי.