פרויקט עיצוב פנים ברעננה

עיצוב פנים של דירה ברעננה

הבטחתי. אז עכשיו התמונות והסיפור של הפרויקט.

את דירתם הקודמת בתל אביב שיפצנו מן היסוד לפני כמה שנים בודדות. חשבנו שזה שיפוץ "מכאן עד הסוף", ככתוב בשירו של יוסי גיספן ??, אולם החיים דינמיים ויאמר לזכותם של לקוחותיי שיש להם תעוזה, גמישות והסתכלות בריאה על החיים. הם החליטו שחשוב יותר לגור קרוב לילדים ולנכדים ועל הדרך גם להרוויח מרפסת קטנה, שהייתה חסרה להם בדירה הקודמת.
מכיוון שגם בית הקפה הנחמד שהיה בשכונתם הקודמת, בו דנו בנבכי השיפוץ הקודם ודיברנו על החיים בכלל, נסגר, הסכמתי עמם שאפשר לעבור הלאה ?.

הדירה שבחרו הייתה קטנה יחסית והיא לא שופצה מאז שנבנתה בשנות התשעים של המאה הקודמת. במושגים של היום זה זמן רב. הדירה הייתה מוזנחת מאד, חשוכה ומתוכננת בסגנון הישן (צירפתי תמונות של מדגם מייצג). היו בה חדר רחצה אחד, שכלל אמבטיה וכיור בלבד, חדר שירותים ללא כיור, מטבח סגור וחשוך, חדרים קטנים ועמודים מרכזיים (איך לא?) שמקשים על התכנון.

אבל אני לא אוהבת לאכזב ותמיד מוצאת פתרונות יצירתיים. נדרשה כאן חשיבה מעמיקה ולבסוף התוכנית פוצחה.
המטבח שינה כיוון והפך פניו לסלון ולמרפסת. לעמוד התומך הוצמד אי פתוח עליו מוקם הכיור ואפשר גם לשבת לצידו. מכיוון שנקודת המים במטבח היא למעשה מרכז מלאכת העבודה והבישול נעים הרבה יותר לעמוד מול חלל פתוח ולא מול קיר. כל חוויית העבודה במטבח משתנה. על אחת כמה וכמה כאשר אפשר לשבת בסמיכות ולנהל שיחה.
חדר השינה של ההורים גדל, הוספנו לו חדר רחצה מרווח והמסדרון לחדרים הפך ממסדרון צר וחשוך לחלל פתוח ונעים. בחלקו העליון של הקיר הגובל בינו לחדר הרחצה החדש להורים שובצו לבני זכוכית, שמוסיפים לו תאורת יום מחלון חדר הרחצה, כך שההרגשה הכללית היא שיש מרחב, פתיחות ואור בדירה.

גם את הפרויקט הזה ליוו בעלי מקצוע יקרים לי:
יוסף עסאף, שהיה אחראי על השיפוץ, את החיפויים והכלים הסניטריים רכשנו ב-חזי בנק ואת גופי התאורה ב- ALPINA Lighting – אלפינה תאורה , את הוילונות ביצע שרון Sharon Castello ועל הצילום הייתה אחראית, כמו תמיד, Ronit Landkof-Lubezky.

להתרשמות מהדירה החדשה לחצו כאן: פרויקט דירת 4 חדרים ברעננה